Monday, March 22, 2004

Ahad 21/3/2004

Selamat Mengundi...

8:30 am - aku dikejutkan oleh panggilan telefon dari rakan baikku A...dia adalah antara 11 yang terawal beratur untuk mengundi, mana taknya...7:45 am dah beratur untuk mengambil nombor saluran....gigih..gigih..

9:30 am - dah puas hati dengan penampilan aku baru lah aku keluar untuk pergi mengundi...dengan hanya basuh muka dan gosok gigi aje buleh...hehehe orang bukan tau pun dan yang pasti aku tetap meletup (perasan) hanya dengan memakai T-shirt dan seluar bermuda dan sandal dan tak ketinggalan ray ban cari makan aku.

9:45 am - sampai ditempat mengundi aku lihat barisan untuk mengambil nombor saluran punyalah panjang...agaknya dalam 50 meter...perghhhh. Tetiba kakak aku telefon dan bertanyakan aku dimana...apalagi aku pun cakap ler aku tengah beratur panjang...kakak aku cakap tak perlu beratur coz number saluran tu boleh didapati di khemah penyokong Keadilan. FYI khemah keadilan tu berdepan dengan khemah Barisan Nasional dimana disitu punya ler ramai geng - geng lepak my mother. Akan tetapi demi kemudahan diri aku...aku buat selamba rock aje. Akhirnya aku dapat ler mengundi dalam hanya 15 minit aja.

11:00 am - pergi ke desa pandan untuk sarapan pagi bersama teman-teman aku. On the way balik jalan punya ler jammed di highway.

12:00 noon - sampai rumah terus sambung tidur

4:30 pm - terima panggilan dari my friend E untuk remind me about our karaoke session at 6 pm.

5:30 pm - baru ler terhegeh - hegeh nak keluar tapi sebelum tu aku singgah di rumah Z coz aku ajak dia joint sekali.

6:15 - karaoke session bermula...about 8 of us yg men 'sumbang' kan suara

9:00 pm - session selesai dan aku serta Z bergegas ke ampang untuk dinner bersama M dan A.

11:30 pm - sampai rumah dan sambung tengok tv untuk mengikuti pengumuman pilihanraya. Aku tak pasti pukul berapa aku terlelap tapi nasib baik aku taruk timer pada Tv aku...

No comments: