Monday, April 19, 2004

Happy Birthday To Me...April 17, 2004-

hari ini bertambah usia aku setahun lagi...well some might say it just a number but than again itu adalah ukuran kehidupan kita agar kita tahu sejauh manakah hala tuju kita didalam mengemudi kehidupan yang dilalui. Pada awalnya aku ingin meraikannya secara besar-besaran akan tetapi memandangkan kerana jadual kerja harian ku yang begitu ketat tidak memungkinkan aku untuk merancang atau menguruskan majlis itu. Did received a few phone calls from my friends about my plan to celebrate my birthday but i just replied...I'll go with the flow...actually there are no plan at all and i just wanna treat this day as normal usual day. Some may think that i'm gonna be busy with all the agenda....so the answer will be down below...

16/4/2004 - Friday

8:00 pm - pre dinner with my friend SR together with his partner IM di Ginger Restaurant Central Market. Later kami berkaraoke di Apsara Central Market, another branch of Ginger.

10:00 pm - went to Bukit Bintang to join my friend H together with her business associates and partners for my birthday countdown at QBA WESTIN HOTEL. Later seorang teman 'G' yang aku tidak temui selama 2 tahun turut serta didalam majlis ini...terharu bercampur gembira aku dibuatnya coz we had a history hehehehe.

17/4/2004 - Saturday

12:00 am - HAPPY BIRTHDAY TO ME...the first one who called to wish me was SR...mmmm and followed by the rest of the call and load of sms which some of it i have to delete it coz my inbox full.

1:30 am - the session ended...aku bersama G pergi minum di Mali's Taman Bunga Raya coz he have a lot of thing to catch up.

3:00 am - aku minta diri untuk pulang kerana pada pagi nanti aku kena kerja

9:00 am - bersiap untuk ke tempat kerja...my mum cook me my favourite dishes..pulut tanak dengan goreng berlada ikan bilis...heaven gitu and she wished me happy birthday.

10:00 am - sampai office my colleagues wished me too...i thought they didn't really bother about it. Biasa ler kerja hari sabtu macam pergi jalan-jalan dan oleh kerana itu aku keluar untuk pergi cuci kereta di rumah M di AH Desa Pandan.

2:00 pm - had lunch with M, A dan S

5:00 pm - pergi bertemu dengan seorang teman from outstation di hotel penginapan bertaraf 5 bintang yang terletak di segi tiga emas and he gave me 'something' as my birthday gift hehehe censored gitu.

8:00 pm - bergegas pulang kerumah untuk salin baju coz ada dinner bersama dengan SR, IM, A & M at 8:45 pm.

9:00 pm - aku tiba lewat 15 minit but luckily diaorang pun sama lambat. SR & IM menghadiahkan aku 2 hasil ukiran yang telah di frame kan...cantik dan unik sekali dimana aku menggantungkannya di tangga untuk naik ke tingkat atas kediamanku.

11:00 pm - kami bersurai seketika untuk pulang sebelum agenda seterusnya. Aku pula terus ke KL Sentral untuk menjemput L dan terus menghantar dia pulang kerumah untuk bersiap kerana L nak belanja aku clubbing. Later kami keluar clubbing bersama dengan T, SR dan IM

Bila kurenung diriku yang alang... berasa bingung memacau kesabaran...bila ku imbas masa yang lalu...nuraniku menjadi lemas mindaku bertambah lesu...bila kumuhasabahkan diri aku bertanya diri sendiri...Allah maha mengetahui kuhadapi dengan penuh erti...kekadang aku berasa gundah melakari kehidupan gelisah...kesihatan nikmat illahi rabbi menjana tegar kehidupan ini...inilah hakikat suatu kehidupan sedang menuju suatu perjalanan...kepada Allah aku pasrah agar akhirnya mendapat mardhotillah.

No comments: