Saturday, February 14, 2004

Selamat Hari Memperingati Kekasih

Orang kata cinta pertama kita adalah cinta yang kita akan ingat sampai bila-bila...aku pun sudah lupa siapakah cinta pertamaku...yang pastinya aku ingat pada mereka-mereka yang pernah aku jatuh cinta. Tapi...tiada seorang pun diantara mereka yang pernah menerima luahan perasaan ini kerana aku bimbang aku akan kecewa. Yang pastinya perasaan cinta itu diwarnai dengan pelbagai situasi...gembira...bahagia...resah...gelisah...kecewa...cemburu...rindu...sepi.

Diriku hanya insan biasa...miliki naluri yang sama...antara bait-bait lirik nyanyian siti nurhaliza yang membawa pengertian yang mendalam bagi mereka yang mengalami situasi yang sama. Kemelut dalam diri seringkali menjadi mainan dalam perjalanan kehidupan yang panjang ini. Adakalanya aku tak sanggup menghadapi semua ini sehinggakan akhirnya aku sendiri yang sering terluka. Begitu banyak cerita suka duka seorang aku jika dilakarkan akan menjadi sebuah lukisan abstrak yang sukar dimengertikan..dan yang pastinya 14 Februari...aku masih sendiri lagi...

No comments: