Tuesday, June 08, 2004

Aku berkesempatan untuk pulang kekampung pada beberapa hari yang lalu, walaupun hanya semalaman tetapi ianya begitu penuh dengan aturcara. It was my cousin’s wedding which something yang aku sendiri terperangkap tak boleh mengelak. Nobody informed me about the wedding and i did not expect it…patut ler my mum beria-ia nak suruh aku yang jemput dia balik. Aku pulang hanya dengan memakai t-shirt tanpa lengan dan seluar jean serta selipar. Nasib baik ler ada sepupu yang boleh pinjamkan baju melayu coz keesokan harinya adalah jamuan rasmi yang dihadiri oleh royal family of Pahang dan kami semunya diwajibkan memakai baju melayu.

Sekali sekala pulang kekampung memang ler seronok, jenuh makan durian dan aktiviti-aktiviti yang dijalankan, duit aku tak laku sangat kat sana coz semua yang aku beli dan makan tak perlu dibayar. Malam baca nikah kami berkaraoke the whole family buat kali pertamanya sampai pukul 4 a.m., tapi aku takda ler nak tunggu sampai habis. Ramai jugak muka yang meletops hari tu tapi aku hanya tengok aja tak berani aku nak buat any moves coz maklum ler aku dikelilingi oleh kaum keluarga and furthermore aku ni is the most eligible bachelor hehehehehe.

Aku disuruh mandi bunga yang telah disediakan oleh ibu saudara ku dengan harapan aku akan dapat bertemu jodoh secepat mungkin. Dia pesan suruh aku selawat 3 kali but instead aku nyanyi lagu ulik mayang hahahaha. Petang tu aku bertolak pulang ke KL dalam pukul 2 pm dan sampai dalam pukul 4 pm.

1 comment:

Anonymous said...

Hahaha....ader ker lagu ulik mayang!!! mana nak makbul!..kih kihj
wish ur dreams comes true