Thursday, June 17, 2004

I'm chec-in in one of the hotel nearby SF office. This is for his convenience for his airport transfer today at 6am. Yesterday we spent an evening together with my other 2 friends.

3:00 pm - aku pegi check in dulu lepas tu terus balik ke office

5:15 pm - received a call from an old friend who invite me for a coffee lalu aku terus ajak minum kat coffee house di hotel tempat aku menginap, senang sikit. Member aku ni memang handsome, str8 married guy with 3 lovely kids. He is younger 1 year than me and dia ni orang kelantan and he played sepaktakraw very. Hubungan kami sangat rapat sejak 1998 and he knew about me very well. (hehehehe)

6:15 pm - SF sampai dan terus join sekali sebelum lepak di bilik

6:30 pm - SR sampai dan dia join sekali. Masuk semalam dah 4 days in a row aku spent my evening with SR.

7:00 pm - My handsome friend minta diri untuk pulang.The reason he wants to see me is because dia ni ada konflik rumahtangga dan dia tiada member lain yang lebih dipercayai selain dari aku sendiri...kannn adik-adik biasa ler pandai memberi nasihat walaupun diri sendiri punya relationship tunggang langgang.

7:15 pm - aku, SF dan SR naik kebilik dan melepak, plan asal nak pergi swimming tapi melekat kat TV tengok buletin utama. Ingatkan swimming pool tutup pukul 10:00pm alih-alih rupanya tutup pukul 8:00 pm....brengsek...penat tau dress up pakai swimming trunk macam ala - ala gymnass berirama tu tau. Dah siap practice kat bilik sebelum tu dalam bath tub hehehehehe.

9:00 pm - tak jadi swimming lalu kami bersiap pulak nak tengok live band kat lobby hotel sambil-sambil cuci mata. Sebelum tu SF mengeluh coz dia takda mood nak ke Bali memandangkan kerjanya yang bertimbun kat office. Aku pun cakap ler kerja sampai bila-bila pun takkan habis,this is an opportuniy for him to go...lupakan semuanya buat sementara waktu...let we control the work and not the work control us...cewah pandai cik sri siantan beras siam beri nasihat. Sedangkan aku ni yang dah 2 tahun tak pergi bercuti kemana-mana. Aku ingat lagi masa aku resign from my old company dulu, ingatkan nak rehat for couple of month dan pergi vacation dan selepas tu ler baru nak cari kerja...tup tup bila visa aku untuk ke States kena reject (penangan September 11) dan kebetulan pulak aku mendapat tawaran kerja di tempat sekarang lalu aku apalagi grabbed aje ler. So berkulat ler aku di Malaysia khasnya di KL kota metropolitan ini. Satu lagi yang buat SF takda mood untuk pergi ialah dia takda kamera. Aku cakap kat dia kenapa tak beritahu awal-awal..which at first i offered my NOKIA 6600 untuk dia bawak (sanggup tu...dah suka nak buat macam mana) tapi dia menolak. Terus aku teringat pada Z dan aku menelefonnya...Z yang baik hati ni pun sudi ler meminjamkan kamera digital olympusnya itu walaupun semua instruction dalam bahasa Jepun.

10:00 pm - bergegas ke rumah Z untuk mengambil kamera disamping mengambil keropok lekor yang Z belikan khas buat aku...hehehehe sayang kat Z walaupun dia ni dah berpunya. Aku ajak Z lepak minum dulu di kedai yang berhampiran sambil-sambil tu boleh ler ajar sedikit sebanyak tentang kamera itu which at last SF cakap biar dia petik aja ler gambar tanpa delete takut nanti salah picit.

11:45 pm - aku hantar Z balik rumah dan kemudian hantar SR pulak balik rumah.

12:30 pm - tiba di bilik hotel kami terus tidur sebab masing - masing dah keletihan dengan aktiviti makan - makan sambil gelak-gelak dek kerana joke si SR. (nothing further ok coz I'm not an opportunist).

5:00 am - SF bangun dan bersiap untuk berangkat pergi coz dia punya pick up at 6 am. Sebelum keluar SF tinggalkan kunci keretanya serta keretanya sekali untuk aku. Sedih pulak aku....feel like wanna give him a friendly hug but my ego is larger than life. Dan dia terus berlalu pergi membelah kedinginan pagi itu....

9:00 am - aku terjaga dari tidur ku...dan terasa semacam suatu perasaan yang sayu merangkumi diri ini...suddenly i felt empty...I missed him....lalu aku terus mencapai telefon bimbitku dan terus memberanikan diri menghantar sms ke SF "i heard someone whisper your name...but when i turn around to see who it was...i noticed that i was alone...then i realised that it was my heart telling me that I MISS YOU..."...perasaanku berbelah bahagi samada aku harus menghantarnya atau tidak...but what the heck...by the time dia baca sms ni dia dah pun kat dalam flight dan mungkin di Bali takda coverage and by the time dia balik sms tu dah takda...nervous pulak aku dibuatnya. Anyway aku akan jumpa dia this Sunday...I'm such a drama king...

2 comments:

Anonymous said...

ko main ke dgn SF? citer lar. -teekay

zack said...

aku tak main ler dengan dia