Thursday, May 13, 2004

Beberapa hari yang lalu aku telah pergi ke Ikea,while browsing around aku terdengar nama aku dipanggil oleh seseorang...nama yang dipanggil tu sudah lama tidak kudengar dan digunakan. Nama itu hanya digunakan semasa aku dizaman kanak-kanak...untuk sesaat dua aku tergamam lalu aku terus menoleh kearah suara itu dan disitu kulihat seorang lelaki yang sedang mendukung anak kecil yang comel. Puas ku amati seketika siapakah gerangan lelaki itu lalu kuhampirinya yang sudah tersenyum dari tadi."hampir 20 tahun tapi aku masih cam muka dan perawakan awak" katanya lagi."Ayahanda apa khabar?" tanyanya lagi dan ini lagi membuatkan aku bingung seketika.Sambil tersenyum penuh tandatanya aku menjawab "ayah sudah lama meninggal" jawab ku lagi.

After a while than i realised that he was the son of my pengasuh masa kecik-kecik dulu. Gosh...he changed a lot...what do you expect married guy huh...fizikal totally dah berubah sedangkan dia hanya setahun lebih tua dari aku...hehehe macam ler aku ni bagus sangat hahaha. Begitu banyak soalan yang dilontarkan kepada aku...you know 20 years punya soalan dan salah satu soalan yang favourite..dah khawin? than my definate answer will be 'was'...but depends ler sapa yang asking the question...just to shut their mouth eventhough its not for good.

Later we exchanged numbers and promised to see each other for another date...ada history tau dengan mamat ni tapi semuanya itu kisah silam dan bagiku sejarah tidak mungkin berulang dan ianya akan tersimpan didalam lipatan sejarah-sejarah silam yang aku rasa lipatannya sudah menggunung.

No comments: