Monday, May 03, 2004

Suatu percutian - day 3

10:00 am - bangun pagi macam biasa perut terasa lapar sesangat maklum ler malam tadi aku lupa nak dinner. Rasa macam nak buat cekodok so aku pun turun ler kedapur ambik tepung dan bancuh bersama air garam dan air biasa serta sadikit serbuk baking powder....wah macam nak bagi resepi jer...

Sementara nak tunggu adunan kembang, aku masak air dan terus kekedai beli setin sardine. Di pendekkan cerita bila semuanya sudah ready aku angkut makanan semuanya ke bilik aku...wow breakfast on bed sambil layan astro.

12:00 noon - terima panggilan dari A bertanyakkan apa program aku hari ni dan aku hanya plan nak duduk rumah dan bersantai sampai petang.

6:00 pm - aku call SF bertanyakkan khabar dan we plan to have dinner tonite

6:30 pm - SR call, dia dalam perjalanan pulan bersama IM dari penang. Dia ajak clubbing tonite dan aku say yes

8:00 pm - pergi kerumah SF for dinner and we decided to have dinner in Mon't Kiara.

11:00 pm - pulang kerumah SF dan aku mempelawa dia untuk pergi clubbing but at first dia refused coz taknak menyusahkan i menghantarnya pulang nanti but i convinced him that it won't be a trouble for me. Sebelum tu aku sms ke M & A to join us and they say yes. Both fo us really excited about it coz our close friend will be around.

12:00 am - singgah di rumah SR to pick him up than we all went str8 to the club.

12:15 am – tiba di club dan sementara menanti rakan – rakan yang lain tiba, kami bertiga pun minum di gerai yang berhampiran. Tidak berapa lama kemudian IM, A & M pun tiba. Sedang kami semua melepak sambil menanti waktu yang sesuai untuk masuk ke club, aku menerima satu panggilan…pada mulanya aku ingatkan rakanku TJ lalu aku memberitahu dia yang aku bersama rakan-rakan ku berada di luar club…rupa-rupanya bukan TJ tapi L…opsss. He told me that wanted to come over and join us…one thing that makes me feel uncomfortable was SF & L were couple before and L did not know that SF also in the group. I have told SF that L will join us…berubah seketika air muka SF but we have to face it coz sooner later he will know too, but than again, we are just friend.

Tidak berapa lama kemudian L pun tiba dan pada tika itu semua rakan-rakan ku termasuk SF sudah pun masuk kedalam club. L just ignores all my friends and he went str8 to his friend’s yang sudah pun berada didalam. Aku tidak pasti kenapa L perlukan aku dan menunggunya diluar sedangkan rakan-rakannya yang aku sendiri tidak kenali sudah pun berada didalam. Aku dapat lihat dan rasakan bahawa SF tidak begitu senang dengan kehadiran L disitu. Aku berasa bersalah terhadap SF dan tidak selesa dengan keadaan yang kami hadapi.

During the show time I saw SF went out and later I called him and he said that he went to 7 eleven to buy cigarettes. Bila kurasakan agak lama SF tidak kembali ke club, aku pun pergi mencarinya di 7eleven dan kulihat SF duduk bersendirian di tepi jalan…mungkin dia ingin menenangkan keadaannya yang tidak selesa itu. Aku pun duduk sebelah SF tanpa bertanyakan sebarang soalan tetapi aku cuba menghidupkan suasana yg muram itu dengan cerita-cerita ringan but unfortunately it doesn’t work at all kerana aku sendiri not in the mood too.

Tidak lama kemudian SF mengajakku masuk semula ke club before everybody perasan yang kami tiada didalam. We both try to enjoy ourselves that night even though it is very difficult. We call of the night at 3 am and I‘m a bit nervous coz I need to send back SF and L as well sedangkan L tidak tahu yang aku dan SF berkawan rapat. SF insists me to send him back first…it was a pretty quiet journey. SF bersikap professional dengan bertanya khabar pada L but L just reply dengan endah tak endah sahaja. I berasa sungguh tidak selesa. Perjalanan ke rumah SF kurasakan begitu lama sekali. Dalam perjalanan menghantar L, aku dihujani dengan pelbagai soalan dari L dan yang pasti aku jawab semua soalannya dengan tenang.

Dalam perjalanan pulang aku cuba menelefon SF tapi masuk ke peti pesanan suara. Sebelum tidur aku telah menghantar sms ke SF meminta maaf dengan apa yang berlaku.

No comments: