Sunday, May 09, 2004

We Will Remember...

Kita akan senantiasa mengingati zaman remaja dimana kita menghabiskan waktu bersama mentelaah pelajaran sampai tertidur bersama buku-buku yang dibaca. Kita masih ingat tentang ilmu kehidupan kerana kita dibesarkan olehnya dan kita akan senantiasa bersamanya sehingga ke akhir hayat. Kita masih ingat rakan-rakan sekuliah, bersama tika suka dan duka mengharungi kehidupan di bumi yang asing. Setiap dari kita mempunyai dan mengejar cita-cita serta impian yang tinggi

Kita masih ingat tika diawal persekolahan, perasaan takut dan gementar untuk melangkah ke satu dunia yang baru, tanpa ibu & bapa disisi, mengharunginya bersendirian. Dan tika ini…tika kita semua melangkah ke alam yang lebih luas dan asing, kita akan terus hilang dari pandangan mereka. Perasaan itu datang lagi…tapi kali ini kita pasti tidak bersendirian lagi.

Dihadapan kita ada dunia yang lebih luas untuk di jelajahi dengan pelbagai kemungkinan membentuk masa hadapan yang gemilang dan terbilang. Kita di beri kelebihan didalam bidang pelajaran, mengambil peluang untuk pergi kemana sahaja yang kita ingin ceburi. Kita punyai jalan lurus dihadapan yang harus dilalui membawa bersama kenangan semalam untuk dijadikan panduan didalam perjalanan ini kerana…kita pasti akan menjadi seorang yang dewasa, seorang yang berguna untuk hari esok dan masa hadapan yang baik untuk generasi yang akan datang.

Time will tell, allow us to grow, to use the education, life experiences we have been taught, along the way. Some of us will prosper, and may even become famous, some will remain here, to grow within this community, contribute, and have families.
Yes, time will tell what we shall become, we will grow older, move on with our lives, but along the way, we will always remember where we came from, who were our friends, teachers, and we will return again, and again back to our roots... to remember we had it all.