Saturday, May 08, 2004

Hujung Minggu Datang Lagi

7:00 am - hari ini jumaat, so pada kebiasaannya akan memakai casual aje tapi smart ler, hanya berkemeja lengan pendek tanpa tali leher. Bila turun kebawah my mum sudah bersiap kerana dia ingin pergi ke cherating...sendiri lagi aku dihujung minggu...mmm. Baru selasa lepas dia balik, selang 2 hari dah nak pergi lagi. Aku dah planned together with my sister untuk bawak dia pergi Hi Tea on Sunday bersempena dengan hari ibu tapi nampak gayanya aku kena ler postponed pada waktu lain bila dia pulang nanti. Aku terus menghantar my mum ke KL Sentral coz dia punya flight jam 10:00 am.

9:00 am - tiba di pejabat, aku macam biasa busy with my work lebih-lebih lagi aku punya assistant bercuti since 1st May till 9th May...balik kelantan.

10:00 am till 12:30 noon - got 2 meetings need to attend at my clients premises...gosh...jalan jammed tu.

12:45 noon - tiba di pejabat ada banyak mesej atas meja untuk aku return call and prepare quotation and contract as well. Petang nanti ada meeting lagi dengan client dan ada function yang nak kena attend.

1:30 pm - aku tak pergi sembahyang jumaat coz tersangat ler letih tapi sebenarnya I'm not holly enough for today. A datang join sama lepak kat office I, kemudian kami pergi makan tengahari di sebuah hotel yang berdekatan...sejuk dan tertutup sikit hehehhe tau pun malu.

2:15 pm - kami pulang semula ke pejabat dan A terus ke tempat appointment nya di bukit bintang. Sementara menanti kedatangan my client at 3 pm, aku pun sambung ler dengan kerja-kerja yang masih belum siap.

3:00 pm - reminder aku berbunyi menandakan meeting aku akan bermula but batang hidung my client tak nampak-nampak lalu aku terus mendail nombor handsetnya...he can't make it to my office instead dia suggest aku datang ke pejabatnya di gombak...nak buat macam mana kena ler turutkan aja coz client beb lagi pun dia nak kasi cheque RM30K. Before i go, i've called my manager to represent me for the function that i can't attend at 3:30 pm and he said ok.

3:30 pm - 5:15 pm - meeting at client premises. Semasa didalam perjalanan kesana tadi aku menerima panggilan dari IM mengajak aku karaoke bersama dengan SR jam 7 pm nanti dan tanpa berfikir panjang aku terus bersetuju sedangkan aku tidak pasti samada sempat atau tidak aku selesaikan semua kerja-kerja aku before that. Selepas itu aku terus menelefon E mengajak dia untuk join sekali and he say yes...sukehhh.

5:30 pm - 7:00 pm - tiba semula di pejabat, dan macam pelumba marathon aku cuba siapkan all my paperwork as well as i panggil my manager untuk meeting for delegation of task. Setelah berhempas pulas dan bertegang urat aku akhirnya selesai jugak kerja aku.

7:15 pm - E tiba dari kajang dan terus kami pergi ke karaoke centre to join IM & SR

7:30 pm - 10:00 pm - karaoke session

10:30 pm - kami dinner di Naili's ampang

11:30 pm - hantar E ke rumah kawannya di ampang. Aku tidak terus pulang tapi terus ke tempat dimana function akan di adakan pada keesokan hari nya bagi melihat persiapan yang dibuat.

1:00 am - tiba di rumah dan terus tidur coz esok nak kena bangun awal...

No comments: